Mooi verjaardagscadeau voor Cecil

Vrouwen zaterdag, VR1, 4e klasse 843

31 oktober 2015 12:30

Opstelling Asperen VR1

Vandaag was een mooie dag en niet alleen omdat de zon scheen, maar ook omdat Cecil weer een jaartje ouder is geworden! Het mooiste verjaardagscadeau zou natuurlijk 3 punten zijn, dus we wisten wat ons te doen stond. We hadden niet veel spelers maar genoeg om onszelf te redden. Voor de wedstrijd had Cecil nog een leuke verrassing voor ons, nieuwe inloopshirts! De shirts zijn gesponsord door Route 88 en LVG Uitgeverij, Jan en Lambert ontzettend bedankt, we zijn er erg blij mee! Geheel in stijl konden we dus onze warming-up doen. We mochten op het kunstgras spelen, dus dat vonden we wel erg prettig. Achteraf misschien wat minder, want we hebben heel wat schaafplekken overgehouden aan het droge veld. Maar je moet wat over hebben voor 3 punten.

We begonnen de wedstrijd redelijk, we zaten er nog niet helemaal in en ook fysiek kon het nog wel een tandje feller. Er ontstond nogal wat commotie door een aantal beslissingen van de scheidsrechter. Deze beslissingen wekten behoorlijk wat motivatie en felheid bij Asperen op waardoor we vrij snel uitliepen op een fijne voorsprong. Marlène was goed op dreef en werd iedere keer diep gestuurd waardoor ze op doel kon schieten. In een half uur had ze er vier in het doel liggen. Aansluitend scoorde Simone nog de 0-5 en Mariska kopte vanuit de rebound de 0-6 binnen. Vlak voor rust kon Everstein nog de 1-6 maken.

Na de rust scoorde Sharon nog vanuit een vrije trap, eerst had ze niet in de gaten dat hij zat, maar het was toch echt de 1-7! De tweede helft kwamen we er wat minder uit voorin, dus ook wat minder kansen voor Asperen. Maar we gaven ook vrijwel geen kansen weg voor Everstein. Wel konden ze nog een keertje scoren, maar echt een uitgespeelde kans was het niet. Sharon mocht de laatste tien minuten van de scheids vanaf de zijlijn bekijken, dus we moesten met 10 man nog even alles op alles zetten. Everstein kreeg echter niet meer, want we hielden de deur netjes gesloten.

Na de overwinning werd ook de verjaardag van Cecil gevierd in de kleedkamer. Ze heeft een nieuwe horloge gekregen zodat we weer een tijd hebben tijdens het trainen. Nu kan er echt niemand meer te laat komen. Ook werd ze nog verblijd met een pretpakket en uiteraard de drie punten van vandaag!