Asperen wint ook tweede wedstrijd in EM-Cup

Asperen 1

Kerkwijk 1

8 december 2015 20:00

Opstelling

Na een slordig begin wist Asperen, tegen de sterk verdedigende vierde-klasser Kerkwijk, geen raad om een opening te vinden. Pas in het tweede bedrijf voor de thee werden er kansjes gecreëerd. Jannink van Snippenberg zag zijn bal, ingeschoten van zeer dichtbij, over gaan en Michiel den Hartog verzuimde een voorzet direct op de pantoffel te nemen.

In de 32e minuut was het Rob van Ooijen die zijn opening (vanaf eigen helft) pardoes via de onderkant van de lat achter de Kerkwijk doelman zag stuiteren. 1-0.
Hierna was het Asperen dat controleerde. De aanvallers van de club uit de Bommellerwaard konden geen vuist maken en verzuimden de spaarzame mogelijkheden om te zetten in een behoorlijke kans.

De tweede helft gaf een zelfde beeld als het spel voor de rust. Een sterk verdedigende muur van Kerkwijk hield de wedstrijd nog enigszins spannend. Afvallende ballen werden snel naar de Kerkwijk spits gespeeld, maar de sterk spelende achterhoede van Asperen, onder leiding van Robin Boon, gaf geen krimp. In minuut 68 was het Michiel den Hartog die één van de vele voorzetten vanaf de flanken strak binnen de palen wist te schieten. 2-0.

Na een volgende voorzet van Melvin Collé nam een Kerkwijkse verdediger de voorzet bijna klemvast in zijn handen. De goed leidende scheidsrechter den Braber kon niet anders dan de bal op de stip leggen. Maikel Groenenberg, die deze mogelijkheid opeiste schoot de bal echter zwak in en had pech dat de Kerkwijk-keeper de goede hoek koos.

Vlak voor het eindsignaal moest keeper Jari Meijvogel zich nog strekken om een hard ingeschoten bal van Kerkwijk tot corner te verwerken.
In de laatste minuten kon Asperen de zeer sportieve wedstrijd rustig uitspelen en verzekerde zich van een plaats in de volgende ronde van deze leuke eerste editie van het EM-Cup toernooi.