Eindelijk weer 3 punten!

Vrouwen zaterdag, VR1, 4e klasse 843

30 januari 2016 10:30

Opstelling Asperen VR1

Al vrij vroeg moesten we op de voetbal aanwezig zijn, want we moesten al om half 11 in Ameide voetballen. Het weer was behoorlijk slecht en de vraag was dan ook of de wedstrijd wel door zou gaan. Maar met kunstgras weet je eigenlijk dat het altijd doorgaat, weer of geen weer. Lisa lag nog wel lekker in bed dus die sloot wat later bij de groep aan. De warming-up ging voortreffelijk op het soppige inloopveldje. Het wachten was alleen nog even op de scheids, we stonden met z'n allen in de dug-out en probeerden nog een beetje droog te blijven. Dat was snel over na de aftrap, want de kraan bleef maar open staan. Helaas kregen we vrij snel een doelpunt om onze oren. Danique zat er nog goed bij, maar in de rebound was Ameide ons te snel af. We waren niet gekomen om het kaas van ons brood te laten eten. We herpakten ons meteen en knokten voor de gelijkmaker. Deze kwam dan ook van de schoen van Vera, die goed doorging voorin en de verdediging van Ameide te snel af was. Een tijdje later gaf Asperen een voorzet en kon Ameide deze alleen nog met de hand wegwerken, penalty. Marina onze penaltykiller schoot de bal beheerst achter de keeper in het doel 1-2. Met deze stand gingen we ook de rust in.

Na de rust rommelden we nog een beetje voor tot uiteindelijk Sharon eens van afstand schoot 1-3. Vanaf dat moment was Asperen los en liet het eindelijk weer eens voetbal zien. Met doelpunten van Maaike, Marlene en Vera wist Asperen uiteindelijk met 1-7 de wedstrijd te winnen. Zijn we toch niet voor niks met dit weer het veld op gegaan!