Drie punten mee naar Asperen!

TEC VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 4e klasse 843

27 februari 2016 11:00

Opstelling Asperen VR1

Op deze vroege, koude en zonnige morgen stonden we klaar om richting Tiel te gaan. Helaas was onze selectie minimaal en als we met minimaal 8 bedoelen zal je begrijpen dat dit wel erg minimalistisch was. Maar dan zijn de meisjes er altijd nog, onze redders in nood. Ze hadden geen wedstrijd, dus we waren erg blij dat Danique, Vera, Charlene, Amber en Wietske met ons mee wilden doen vandaag. Toen we uiteindelijk genoeg auto’s en de spelerspasjes van de meisjes hadden konden we vertrekken. Soms is het toch niet overbodig dat we zo vroeg aanwezig moeten zijn. Als dan nog wat vergeten wordt, kan dat nog even snel geregeld worden. Eenmaal bij TEC aangekomen kregen we een kleedkamer waar de lucht niet te harden was. Gelukkig waren er weinig wedstrijden en konden we een kleedkamer krijgen die wel fris rook. We speelden op het kunstgras en na een goede warming-up waren we er klaar voor. Toen de F-jes klaar waren met hun penalty’s konden wij aftrappen.

Vanaf de aftrap domineerde Asperen meteen het spel. Langzaam aan begonnen ook de kansen te ontstaan. Maar ze gingen er niet in, tot Marlène een goede actie maakte in de 16 en ons op 0-1 schoot. Eigenlijk vormde de aanval van TEC weinig bedreiging voor de verdediging van Asperen. Tot TEC een vrije trap kreeg en Jacintha de bal wegkopte. Ze kopte hem prachtig in de kruising, helaas van het verkeerde doel. Voor Asperen was het echter niet het einde van de wereld, want we waren een stuk sterker, dus dat doelpunt aan Asperse zijde zou nog wel vallen. En heel lang hoefde we daar niet op te wachten, want het was Vera die ons naar de 1-2 schoot. Voor rust bracht Marlène ons in een nog betere positie door ons naar 1-3 te schieten.

Na de rust was Asperen nog wat feller en was er meer beweging. Het duurde wel weer even voor we scoorden, maar toen we eenmaal weer gescoord hadden waren we los. Het waren de meisjes die ons doelsaldo nog even ophoogden. Vera wist nog 2x te scoren en Amber 1x. Uiteindelijk liepen we het veld af met een 1-6 winst. Dit hadden we niet kunnen doen zonder de meisjes. Meiden ontzettend bedankt voor jullie inzet!