Mooie en sportieve wedstrijd

E-pupillen zaterdag, E2, 1e klasse O10-6

12 maart 2016 8:30

D in t'Veld

Afgelopen zaterdag speelden wij eindelijk weer een competitie wedstrijd. Lekker thuis. Op een prachtig wit veld (vd vorst) met een heerlijk zonnetje erbij. We moesten tegen GRC 14 uit Giessen. We moesten nog steeds Niek missen wegens zijn blessure, maar verder waren we er allemaal.

Begin van de wedstrijd was er gelijk een kans voor Melle. Maar helaas viel er geen doelpunt. Na 10 minuten wist Isaï dan toch de eerste goal te maken, 1-0. We speelden goed over. Dit leidde tot een mooi schot van Roy en na 2 minuten tot nog een schot. Beiden mis, maar goed geprobeerd.
Even later volgde weer een mooie aanval waarin Melle de trucendoos opendeed: een tip top waarmee hij de tegenstander voor bij ging. Vlak voor rust wist GRC 14 te scoren, 1-1.

Na de rust gingen de beide teams lekker verder. Het spel was leuk om te zien en spannend. We lieten een aantal keer onze tegenstanders te vrij lopen waardoor ze zo door onze verdediging liepen en wisten te scoren. 1-2 en vlak daarna 1-3 door een mooi schot van afstand over onze keeper Arnart heen.
Deze achterstand maakte ons fanatiek. We streden ervoor. Melle schoot op goal, maar helaas raakte de bal de lat en kwam terug het veld in. In de rebound wist Vince de bal goed op te pakken en maakte voor ons de 2-3. Daarna nog een actie van Vince op de paal.
We bleven gaan ervoor. Coen, een van onze verdedigers, wist met een mooie aanval de gelijkmaker te maken, 3-3. Maar we wilden gaan voor winst. Isaí beet zich er in vast en wist met een solo actie om de tegenstanders te slalommen en scoorde de 4-3. Lekker gevoel dat we voorstonden nu, maar de wedstrijd bleef spannend, want ook GRC 14 bleef goed spelen. Kostas wist achterin een aanval van GRC mooi te keren en pakte de bal goed mee. Hij wist hem perfect door te geven aan Isaï die wederom met een slalom actie de 5-3 scoorde. Tweemaal met rechts (zijn verkeerde been) er in geschoten. Na een aantal minuten floot de scheids af. Weer een keer winnen voelde lekker. Maar het was bovenal een leuke, mooie, sportieve en goed gespeelde wedstrijd. We bleven fanatiek, goed kijken, elkaar coachen en overspelen.

Morgen weer een wedstrijd thuis. Nu tegen Emplina. Zware tegenstander, maar we gaan er weer voor.