Geen teamspirit en te afwezig

BZS E2

Asperen JO11-2

E-pupillen zaterdag, E2, 1e klasse O10-6

9 april 2016 9:00

Zaterdag 9 april moesten we uit in Beusichem tegen BZS. Levi was er deze zaterdag niet bij, dus we moesten een snelle verdediger missen en hadden maar 1 wissel. Deze zaterdag was meer dan de helft van het team helaas niet serieus met voetbal en de wedstrijd bezig, waardoor we niet lekker overspeelden en het ook geen mooi voetbal was. We stonden er niet als een team, wat dan ook in het resultaat te zien is, maar zeker niet had gehoeven.

In de 5e minuut trapte Arnart goed uit op Isaï. Isaï speelde drie spelers van BZS uit en kon op doel schieten. Helaas goed gestopt door de keeper van BZS.

Een kans van BZS werd goed gestopt door Arnart. Beusichem bleef veel in de aanval. En een kop bal van ze ging gelukkig net naast.

Alweer een goede uittrap van Arnart op Isaï. Isaï slalomde overal goed tussendoor, maar helaas werd zijn schot weer gestopt door de keeper van BZS.

Goede actie van Isaí en prachtig voorgegeven aan Melle. Melle maakte het super af en scoorde de 0-1.

Even later volgde een tiptop van Niek, waardoor hij de bal goed in het spel hield en over links naar voren speelde. Helaas wist BZS het weer over te nemen en volgde de 1-1. Arnart was te ver uit zijn doel en BZS koos goed de ruimte.

Twee mooie aanvallen volgden over en weer maar helaas geen doelpunten.
2-1 voor BZS was een prachtig schot over Arnart heen, hier kon hij niets tegen doen. De aanvaller van BZS werd door onze verdediging helemaal vrij gelaten.

Even later was het hands door een speler van BZS. We kregen een vrije trap, maar deze schoot Isaï helaas naast. Roy probeerde de bal er nog in te koppen, maar mocht niet lukken.

BZS bleef nu erg gevaarlijk. Meerdere schoten op ons goal, maar gelukkig over, naast en op de paal.

Vlak voor rust bezorgde Isaï met een solo actie waarbij hij drie verdedigers van BZS eruit liep de gelijkmaker. We gingen met 2-2 de rust in.

Na de rust was het niets meer met ons elftal. Er zat nu echt helemaal geen pit meer in. We kregen eerst nog wel een schot van Isaï dat af ketste op de paal en ook in de rebound kon Melle hem er niet in tikken. Al snel viel de 3-2 en vlak daarna ook de 4-2 voor BZS uit een corner.
BZS speelde goed en strak over en speelde als een team, wat resulteerde in de 5-2.

Via Coen en Roy kon Isaï verder in de aanval en wist recht op de keeper af te gaan en de bal met een hard schot in de rechterhoek te leggen, 5-3.

BZS bleef sterk spelen en liepen zo door onze niet oplettende verdediging heen, 6-3.
Hierna volgde een aanval van Isaï waarbij Vince goed was meegelopen en de bal er helaas niet in ging.

BZS gaf een schot op ons goal, maar deze werd goed onderbroken door Niek.
Isaï gaf nog een solo actie en scoorde de 6-4. Net voor tijd volgde er volgens een vader van een speler van BZS een "briljante pass" van Isaï op Melle. Maar jammergenoeg kon Melle het niet afmaken met een goal voor ons.

BZS wist nog wel een doelpunt te maken door weer goed over te spelen naar elkaar, 7-4.

Net voordat de scheids affloot gaf Isaï nog een mooie voorzet op Melle, maar ook deze wilde het net niet raken.

We hadden deze wedstrijd echt niet met 7-4 hoeven te verliezen, maar door er niet met zijn allen voor te gaan, hebben we veel weggegeven.

We gaan weer trainen en voor de volgende wedstrijden moeten we geconcentreerd zijn en er ook echt met zijn allen voor gaan ! Goed opbouwen, strak overspelen, communiceren, elkaar positief blijven coachen, mooi voetballen en skills laten zien en er vooral met zijn allen veel plezier in hebben.