De eerste competitiewedstrijd

17 september 2016 8:30

M.Ellens

Opstelling

Zaterdag 17 september hadden we onze eerste competitie wedstrijd in de eerste klasse. We waren al vroeg aanwezig en om 8.30 precies startte de westrijd tegen BZS. Tegen de meeste jongens van dit elftal hadden we vorig jaar ook al gespeeld, dus we wisten dat het een geduchte tegenstander zou zijn. We lieten goed spel zien. In de tweede minuut een schot van Melle op goal. Goed geprobeerd, maar trof geen doel. In de 5e minuut werd er vanachter uit via Isaac en Levi goed opgebouwd. De bal kwam bij Isaï en die wist hem voor te geven, waardoor Melle het eerste doelpunt er voor ons kon intikken. 1-0 Melle. Even later volgde nog een prachtige aanval. Deze keer over links via Nikos, Isaï, Melle naar Isaac. Helaas kon de keeper van BZS dit schot makkelijk vangen.
Daarna ging BZS ook flink in de aanval. Ze kwamen gevaarlijk dicht bij ons doel, maar Levi wist met een goede actie op de bal een tegengoal te voorkomen.
Via een voorzet van Isaï schoot Kostas de 2-0 voor ons binen. Jammergenoeg volgde er snel een tegendoelpunt, 2-1. Vlak voor rust wist Isaï nog de 3-1 te maken.
Na de rust startten we een beetje rommelig. Veel ballen door de lucht en niet lekker bij elkaar in de voeten. Het was onrustig in het veld. BZS profiteerde hiervan en Guus Timmer scoorde voor BZS de 3-2. Het was een spannende wedstrijd. Het spel ging over en weer. We kregen een aantal kansen maar wisten deze niet te scoren. Schot van Melle en schot van Isaï naast en ook een kopbal van Isaï belandde naast het doel. Gelukkig ging een laatste voorzet van Isaï op Melle er nog wel in. Het schot van Melle leidde ons tot de 4-2 overwinning. Even later floot de scheids af. Het was een leuke en sportieve wedstrijd.