Mooie wedstrijd !

GJS JO11-1

1 oktober 2016 8:30

M.Ellens

Vandaag, 1 oktober, speelden wij thuis tegen GJS. Samen met RKTVC stonden zij bovenaan in onze poule. We moesten er vandaag nog eens extra tegen aan omdat we Vince moesten missen en daardoor geen wissels hadden. Na onze nederlaag bij Tricht  van vorige week hadden we duidelijk ingezien dat het vandaag anders moest. Vandaag dan ook alle complimenten voor jullie ! We stonden er als een team dat elkaar goed coachte i.p.v. het gemopper van vorige week. Ook prachtig opgebouwd overspel lieten jullie vandaag zien. We gingen er echt met zijn allen voor!

Gelijk bij het begin van de wedstrijd wisten jullie goed druk te zetten en kregen we drie kansen die er net niet ingingen. Een kopbal van Isaï werd gestopt door de keeper en twee ballen gingen vlak voor de goal langs. Ook GJS kwam nu op, maar een schot van hun ging naast door goed verdedigingswerk van Nikos. Helaas viel kort hierna wel de 0-1 voor GJS. Maar wij wisten het spel snel te keren en door goed overspel van achteruit kon Isaï door het uitspelen van een paar spelers van GJS de 1-1 voor ons maken. Daarna volgde een strakke pass van Isaäc op Isaï, maar net niet aan te lopen voor hem. Vlak daarna een voorzet van Isaï op Melle. Maar ook deze bal rolde net te hard en ver door, waardoor de hoek voor Melle om hem er in te knallen erg lastig werd. Vervolgens volgde een schot van Levi, maar deze wist de keeper van GJS netjes te vangen. Even later nog een schot van Isaï net naast. De goals leken gewoon niet te willen vallen voor ons. GJS bleef ook fanatiek voetballen en scoorde de 1-2. Dit gaf ons weer drive om kort op de bal te zitten en goed over te spelen. Een schot van Isaï bracht ons de 2-2. GJS ging eind 1e helft flink druk zetten. Dat wij 0 wissels hadden hun drie en daardoor af en toe fittere spelers was nu even te zien. Maar onze verdedigers Nikos en Levi bleven er fel voor gaan en leverden fantastisch verdedigingswerk af en zo konden we de rust in gaan met een 2-2 gelijkstand.

De tweede helft startte GJS fel. Arnart wist met een geweldige redding gelijk al een schot uit het doel te houden. Maar ook wij creëerden  weer  kansen. Een mooie voorzet van Isaï, helaas net niet aan te lopen voor Melle. Ons spel werd nu even iets onrustiger als in de eerste helft en daardoor werden wat kleine foutjes gemaakt waarvan GJS kon profiteren. Vooral dankzij Nikos, die een erg goede en ook snelle tegenstander had van GJS konden tegengoals  nu worden voorkomen.  Vanuit een goed genomen corner van Melle probeerde Isaäc de bal via een omhaal in het doel te krijgen. Jammer, maar net naast. Wel een mooie actie. Vlak hierna de 2-3 voor GJS en  daarna nog een bal op de lat. Zij gooiden nu alles dicht om doelpunten van ons te voorkomen. Isaï werd gedekt door af en toe wel 3 man, maar hierdoor kwam Isaäc wel helemaal vrij te staan op ons middenveld en konden via Nikos en Levi en dan Kostas en Isaäc toch Melle en ook Isaï bereiken. Jullie wisten nu ook de rust in het spel terug te krijgen. Isaï speelde gewoon drie man uit en gaf een voorzet op Melle. Melle schoot hem er in, 3-3 gelijk. Nog een hard  en prachtig schot van Isaäc volgde even later, maar via lat en paal ketste deze bal af. Gelukkig wist Isaï hem in de rebound er in te tikken, 4-3 nu voor Asperen. We bleven doorgaan en goed spelen. Een knappe voorzet van Levi op Isaï volgde, maar deze bal werd door de keeper van GJS goed opgevangen. Ook GJS maakte het voor ons nog even spannend met een schot dat gelukkig vlak voor het goal van Arnart langs ging. En in de laatste minuten volgde nog een voorzet van Isaï op Isaäc die hem net naast kopte. Genoeg kansen dus vandaag! Echt allemaal top gespeeld ! Jullie inzet, opbouw, overspel en  positieve coaching was super! Verdiend gewonnen vandaag met 4-3. Het was een leuke, sportieve en uitdagende wedstrijd. Ook langs de lijn was het gezellig en rustig.  Bedankt ook Martijn Ellens voor het fluiten van onze wedstrijd ! Volgende week gaan we uit naar RKTVC voor weer een spannende wedstrijd dus!