Nederlaag tegen RKTVC

Asperen JO11-1JM

8 oktober 2016 9:00

Opstelling Asperen JO11-1JM

8 oktober speelden wij uit tegen RKTVC in Tiel. We vertrokken zoals gewoonlijk weer erg vroeg. Al om 7.50 uur verzamelden we op de parkeerplaats in Asperen.

Bij RKTVC aangekomen gingen we ons omkleden en begonnen al snel aan de warming up. Om 9.00 uur startte de scheids onze wedstrijd. Ook RKTVC had net als ons maar zeven spelers en dus geen wissels.

De wedstrijd begon erg wisselend. Het spel ging over en weer. Een schot van Isaï dat goed werd gevangen door hun keeper werd gevolgd met een schot van RKTVC op ons doel. Dit schot ging gelukkig net voor langs. Daarna volgde goed opgebouwd spel: Via Levi, Kostas en Isaï die hem voorgaf op Melle. Melle kon hem er net niet intikken. RKTVC trapte uit en brak door, maar schoot net over. Daarop volgde een corner van RKTVC, maar ook deze miste doel. Even later kregen wij een corner. Melle nam deze fantastisch en Isaï kopte goed naar de grond. Helaas ging de bal net niet hard genoeg, waardoor de keeper hem wist te pakken. Een uitbraak van RKTVC volgde, maar Arnart wist met een geweldige redding de bal uit de netten te houden. Er werd nu mooi opgebouwd van achteruit en we kregen een aantal kansen, maar de goals vielen net niet. Isaäc kreeg de mogelijkheid om flink uit te halen. Het schot werd gestopt door de keeper. Ook Levi, die goed was ingelopen, probeerde het met een knal van een schot, maar deze ging helaas net naast. Vlak daarna een tweede schot van Levi, maar helaas weer gestopt door de goed keepende keeper van RKTVC. Een prachtige voorzet van Isaäc op Isaï eindigde op de paal. RKTVC kreeg even later een corner, maar Nikos wist ze hier van de goal af te houden met een goede verdedigende actie. Helaas moesten we vlak hierna toch de 1-0 incasseren. Vlak hierna werd er afgefloten voor de rust.

De tweede helft ging RKTVC gelijk in de aanval, maar Arnart was ook alert en had de bal. Wij kwamen ook weer twee keer voor de goal van RKTVC. Maar het afmaken komen we niet aan toe. Isaï wordt zo erg vastgehouden, aangetrokken en aangetikt dat hij gewoon niet aan schieten toe komt. RKTVC is na de rust erg fel het veld op gekomen en speelt zeer aanvallend nu. Nikos en Levi moeten hard aan het werk en alle spelers worden hard aangepakt. Mooie voorzet van Isaäc volgt op Isaï, maar net niet voor hem aan te lopen. Daarna via een solo actie weet Isaï dan toch eindelijk er een voor ons in te schieten. Melle tikt de bal ook nog aan, maar hij zat er al in. 1-1 was de stand nu. Onze omschakeling was te traag waardoor RKTVC met een prachtig schot de 2-1 kon scoren. Het was een goed schot waar Arnart niets meer tegen kon doen. Daarna kwam RKTVC door een fout in onze verdediging helemaal vrij voor onze goal en maakte 3-1 van de stand. Jammer. Dit was niet nodig. We namen de aftrap en Isaï ging er met de bal vandoor, maar werd tegen de grond gewerkt. Vrije trap voor ons. Helaas werd deze door de keeper goed gestopt. Meerdere rebounds volgden, maar het was veel te druk en rommelig voor de goal waardoor wij niet wisten te scoren. Daarna volgde voor ons echt domme pech. RKTVC nam een corner en het was zoals gewoonlijk druk voor de goal. Arnart wist de bal  goed weg te tikken. Maar in de rebound ging het mis. Een speler raakte de bal en via de rug van een van onze eigen spelers stuiterde de bal ons doel in. Voor Arnart was hier geen redden meer aan.  4-1 voor RKTVC. We waren hierdoor een beetje uit het veld geslagen. Ook werden achter elkaar Levi en Isaäc aangepakt.  Via een goede lange pass van Levi op Isaï kon Isaï zijn tegenstander er uit lopen en via een stiftje over de keeper heen scoorde hij de 4-2. Daarna volgde een uitbraak van RKTVC en zij scoorden nadat eerst Arnart, onze keeper, hard was geraakt en huilend op de grond lag. Deze goal werd dan ook door de scheidsrechter afgekeurd. We waren nu echt niet meer geconcentreerd bezig. RKTVC liep gewoon door de verdediging heen en scoorde de 5-2. Even hier na volgde het laatste fluitsignaal. Eindstand 5-2.

Helaas verloren dus vandaag. Zeker in de eerste helft waren wij de betere partij. Het was een wedstrijd met een heel fanatieke tegenstander. Daar is op zich natuurlijk niets mis mee. Maar er was geen plezierige en sportieve sfeer aan en langs de lijn bij RKTVC, waardoor jullie je geïntimideerd voelden en geen goed voetbal meer lieten zien. Wel hebben we hard gewerkt vandaag, maar zijn in goed voetballen tekort geschoten.

We hadden vandaag een hele jonge scheids. Hij was zelfs kleiner dan Isaäc, maar floot erg goed en liet zich zeker niet intimideren door de aanwezigen; hij deed zijn werk serieus. In het kader van de week van de scheidsrechter hebben we hem na afloop bij de penalty’s zoals gewoonlijk met een hand allemaal bedankt en hem ook aan het einde nog een pluim gegeven voor het goede fluiten.
De teams in onze poule zijn erg aan elkaar gewaagd. Elke wedstrijd is dan ook weer zeer spannend. Zaterdag 15 oktober hebben wij geen competitie wedstrijd. De eerstvolgende wedstrijd is 22 oktober. We spelen dan thuis tegen RKTVC en gaan proberen revanche te nemen op de uitslag van vandaag. Maandag en woensdag eerst weer lekker trainen en misschien nog wel een extra training omdat we zaterdag geen wedstrijd hebben.