Revanche genomen op RKTVC

Isaï Middag (afstandschot)

22 oktober 2016 8:30

D in t'Veld

Zaterdag 22 oktober kwam RKTVC bij ons op bezoek. Hier hadden we twee weken terug ook tegen gespeeld. Toen hadden we met 5-2 verloren, want zeker niet nodig was geweest. Vandaag begonnen we dan ook vol goede moed weer tegen RKTVC en dat al om 8.30 uur.

Al binnen enkele minuten viel de eerste goal. Isaï scoorde met een hard schot, 1-0. Een lekker gevoel gaf ons dit. Even later kwam Isaäc vrij voor de goal, maar de keeper had de bal helaas net eerder dan Isaäc. Wij weer voor de goal van RKTVC, maar een schot van Isaï werd onderbroken door een eigen speler, waardoor deze er net niet in ging. Een uitbraak van RKTVC volgde, maar Nikos was alert en kwam met een goede reddingsactie. RKTVC kwam weer aan de bal en loste een schot op ons goal. Arnart wist deze bal te houden. Daarna nog een schot van Isaï helaas gestopt door de keeper en een net over. Gelukkig wisten we daarna wel onze kansen te pakken. Als eerste een subtiel stiftje van Isaï dat  Melle er mooi met zijn borst kon inlopen, 2-0. Melle, klasse dat je weer op de juiste plek op het juiste moment alert was. Enkele minuten later volgde een prachtige dubbele schaar van Isaï, waarmee hij twee spelers achter zich liet en via een prachtig lang afstandsschot de kruising vol wist te raken, 3-0. Maar RKTVC liet het er ook niet bij zitten en schoot de 3-1 erin. Daarna weer RKTVC met een gevaarlijke bal die Arnart met een goede redding net langs de goal wegtikte. Arnart stond vandaag echt goed en geconcentreerd te keepen. Arnart trapte uit en Isaï ging er als een haas vandoor. Hij had echter zoveel snelheid, dat het moeilijk was de bal goed voor te geven of te scoren. De bal ging helaas voorlangs en was niet voor een medespeler te halen. We bleven proberen op een grotere voorsprong te komen, maar helaas werd een schot van Isaäc op goal onderschept door een speler. Daarna volgde weer een kans voor Isaï, maar ook er net niet in. En ook nog een schot van Levi, maar gepakt door de keeper. Een stiftje van Isaï over de keeper heen was net te hoog en ging ook over het doel heen. We waren deze eerste helft heel veel aan de bal en ook zeker de betere, maar meer dan 3 goals wilden er niet in. De rust gingen we in met 3-1.

De tweede helft startte RKTVC gelijk de aanval. Nikos was in de verdediging de aanvaller van RKTVC de baas en kon het spel keren en opbouwen naar voren. Wij kwamen in de aanval en kregen een vrije trap voor een overtreding op Isaï. Isaäc nam de vrije trap. RKTVC nam het spel over en had bijna een goal omdat Arnart ver uit zijn doel was. Nikos kon dit gelukkig net op tijd voorkomen. Even later lag Isaï weer plat door een overtreding van achteren op hem. Hij kreeg een vrije trap, maar schoot deze helaas net over. RKTVC ging in de aanval en kwam voor onze goal. Gelukkig wist Isaäc dit knap op te lossen en een doelpunt te voorkomen. RKTVC kreeg nu een corner en schoot deze tegen de paal. RKTVC bleef aanvallend en veel op onze helft. Levi moest nu hard aan de bak, maar wist het met zijn verdedigende werk steeds goed op te lossen. Ook wij kregen weer een kans. Uit een voorzet van Isaäc kon Kostas een schot op doel lossen. Jammer genoeg kon de keeper de bal net wegtikken. De tweede helft was rommeliger en het spel ging meer over en weer. RKTVC kreeg ook een vrije trap, maar Arnart stond op scherp en had deze bal dus. Ook daarna volgden nog twee goede reddingen van Arnart. Wij gingen weer in de aanval. Isaï gaf de bal voor op Melle en die op Isaäc. Helaas leidde deze aanval niet tot een goal. Nogmaals kregen wij een kans. Isaï schoot keihard, maar helaas met zijn verkeerde been over de goal. Wij bleven veel voor de goal van RKTVC, maar er wilden er gewoon niet meer in. Super kans voor RKTVC, net voor onze goal langs. Even later floot de scheids de wedstrijd af. Onze revanche hadden we genomen. Deze keer 3-1 gewonnen. De eerste helft waren we duidelijk de betere en de tweede helft even sterk. We hadden vandaag Dirk in het Veld als scheidsrechter. Bedankt voor het fluiten ! Je floot goed en duidelijk voor de jongens. Je  had de wedstrijd goed onder controle.

Volgende week hebben we weer een bekerwedstrijd. Nu tegen Drechtstreek uit in Papendrecht. Maandag en woensdag gaan we weer lekker trainen.