Grote Klasse : JO11-1 Kampioen Najaarscompetitie 1e klasse

Isaï Middag (vrije trap)
Isaï Middag (intikker)

10 december 2016 9:45

Zaterdag 10 december speelden wij onze laatste wedstrijd uit deze najaars competitie. Bij winst zouden we kampioen worden. Een hele spannende wedstrijd dus tegen GJS uit, die we héél graag wilden winnen. Je voelde de spanning, alhoewel we nog zo ons best hadden gedaan het niet extra spannend te maken vandaag. Om 9.45 uur floot de scheids voor het begin van de wedstrijd bij GJS helemaal op het verste veld. Het was nat en modderig vandaag, maar we hadden lekker veel toeschouwers en ook gedurende de wedstrijd kwamen er nog meer toeschouwers. Ook Jan Hanegraaf, al vanaf de mini’s volgt hij ons, was speciaal gekomen. Erg leuk vonden wij dat !

We begonnen de wedstrijd gelijk met een mooie aanval. Via Kostas, Isaï en Isaäc kwam de bal bij Melle, maar de bal ging niet in de netten. Vlak daarna een tweede kans op de goal van GJS. Isaï met een schot dat goed gevangen werd door de keeper van GJS. We komen weer in bal bezit en bouwen weer op naar voren. Goede bal nu van Melle op Kostas en via Kostas op Isaï. Nu wel een raak schot van Isaï, 0-1. GJS gaat in de tegenaanval, maar Arnart weet de bal uit de netten te houden. Uittrap van Arnart op Isaï en pass van Isaï op Melle, Melle schiet net naast. GJS weer richting onze goal, maar Nikos en Levi weten zoals vaak dit weer knap op te lossen en de bal in ons bezit te brengen. Maar even later kunnen we een tegengoal niet voorkomen, 1-1. GJS lijkt wakker te zijn geworden en feller nu, maar wij blijven ook ervoor gaan. Een bal van Kostas op Isaï en die speelt drie man uit en legt de bal voor op Isaäc. Isaäc schiet helaas over. Het lijken wel de zenuwen te zijn waardoor we naast en over schieten. Kans voor GJS volgt, maar goed weggetikt door Arnart wordt deze bal. Hierna zorgt Isaï met een solo actie voor de 1-2. GJS nu weer aan bal, maar Isaäc kan de bal weer in ons bezit krijgen. Een prachtige steekpass geeft Osman vervolgens op Isaï, maar dit schot wordt gestopt door de keeper. Hierna krijgen we een corner. Osman kopt, maar helaas gaat de bal over de goal heen. En al weer weten we op de goal van GJS af te gaan. Isaäc geeft een voorzet op Melle, maar de bal gaat over de goal heen. Daarna via een bal van Isaäc op Isaï en die op Melle, schiet Melle voor ons de 1-3 erin. GJS verrast ons nu met een hard schot, maar dit gaat gelukkig net naast. Ze blijven aanvallen, maar nu is het Nikos die goed verdedigt en de bal voorgeeft op Kostas. Die bal wordt net onderschept en GJS keert het spel en schiet net voor onze goal langs. We begonnen de eerste helft lekker. Later deze helft werd GJS feller en moesten we met zijn allen aan de bak, maar gelukkig gingen we de rust in met een 1-3 voorsprong.

Na de rust kregen we gelijk weer een lekkere kans. Isaï gaf een goede bal voor op Kostas, maar die trapte helaas net over de bal. GJS was de tweede helft nog feller als de eerste helft en wilde echt winnen. Voor een overtreding op Isaï kregen we een vrije trap. De vrije trap nam hij net te zacht en werd gevangen door de keeper. GJS op onze helft, maar Levi was snel en verdedigde goed waardoor wij weer konden gaan aanvallen. Levi gaf de bal aan Isaï en die gaf een voorzet aan Kostas. Kostas schoot de 1-4 er voor ons in. GJS een kans, maar over. En vervolgens weer een aanval van GJS, maar een goede redding ook van Arnart. GJS bleef fanatiek en ervoor gaan. Voor een overtreding op Melle kregen we nu een vrije trap. Isaï nam hem en schoot hem erin, 1-5. Daarna valt de 2-5 voor GJS. Na een voorzet van Isaï een schot van Melle. De keeper tikte de bal weg en Isaï miste de bal net in de rebound. Jammer. Maar daarna viel er dan wel weer een goal voor ons. Via een bal van Kostas op Levi en Levi met een schot richting de goal, gaf Isaï het laatste zetje en tikte hem erin, 2-6. Nu kreeg GJS een vrije trap en maakte hiermee de 3-6. Wij kwamen voor de goal van GJS en het was erg druk in het doelgebied. Nadat de bal via Isaï, Kostas, Melle en weer Isaï was gegaan, kwam de bal bij Isaäc en deze schoot hem er prachtig voor ons in, 3-7.  Vlak daarna 4-7 GJS. De wedstrijd bleef spannend met twee hard strijdende ploegen. Een schot van Isaï ging nu over. Onze verdedigers Levi en Nikos moesten echt vol aan de bak voor GJS die maar bleven proberen te scoren. Maar ook Levi en Nikos waren volhardend en lieten zich niet gek maken. Vanuit een ingooi wist Isaï via een solo actie de bal er knap in te leggen, 4-8. Maar ook GJS wilde er nog een in, 5-8. Het spel bleef over en weer gaan. We telden de minuten af en gelukkig floot de scheids de wedstrijd ook af. 5-8 gewonnen en dus kampioen. Wat waren jullie blij ! Met zijn allen een buikschuiver over het veld. Het was een leuke en spannende partij om deze competitie mee af te sluiten ! Lekker eerst douchen en toen op naar Asperen om ons kampioensfeest te vieren. Er was een mooi spandoek, we werden toe gesproken door de voorzitter, kregen een schaaltje overhandigd en bloemen, werden door snackcorner de Wiel getrakteerd op friet en een snack, en natuurlijk mochten we met zijn allen op de kar door Asperen! Het was een geweldige dag en een mooie afsluiting van de competitie ! Trots op dit team !