Gewonnen bij BZS

Onder 11 zaterdag, JO11-1, 1e klasse 07

26 november 2016 9:15

Opstelling Asperen JO11-1JM

Zaterdag 26 november moesten we al weer vroeg op. Het had gevroren, dus ruiten krabben. Om 8.00 verzamelden we op de parkeerplaats en vertrokken naar Beusichem. Vandaag stond onze ene laatste wedstrijd van de competitie op de planning tegen BZS. Het was lekker koud, dus de meesten hadden thermokleding aangetrokken. Het was een mooi winters plaatje om jullie bezig  te zien. Witte velden en een zonnetje aan de hemel met een mooie blauwe lucht. Eerst maar eens een goede warming up om lekker op te warmen.

Om 9.15 kon de wedstrijd starten. Gelijk kwam Levi van achter op en loste een hard schot. De grote keeper van BZS kon deze pakken. Daarna volgde een schot van Isaï van afstand op de goal en ook deze werd door de keeper gestopt. Vlak daarna speelde Isaï goed een paar man uit en gaf een voorzet op Melle. Melle schoot deze er goed in, 0-1. Nu kwam BZS in actie en schoot van ver op onze goal. Arnart kaatste de bal terug het veld in en kreeg hem in de rebound terug. Gelukkig wist Arnart met een knappe redding deze bal uit de netten te houden. Arnart trapte uit op Isaï en deze gaf een voorzet op Melle. Net te zacht, waardoor Melle die geheel niet fit was, de bal niet op tijd wist te bemachtigen. Even later toch weer kansen, maar een schot van Isaï belandde in het zijnet en een op de lat. Het geluk zat niet mee. BZS nam de aanval over, maar Nikos wist met zijn goed verdedigende spel de bal weer in zijn bezit te krijgen en ons in de aanval te brengen. Een mooie aanval volgde. Kostas passte de bal naar Melle en die gaf een voorzet op Isaï. Helaas was de keeper net eerder bij de bal. Er vond een overtreding op Kostas plaats en hierdoor kregen wij een vrije trap. Isaï schoot de vrije trap er goed in, 0-2. We bleven aanvallen en deze keer was het Melle die alleen op de goal afgaat. Helaas verloor hij de bal door een goed verdedigende actie van BZS. BZS ging nu op onze goal af, maar weer was het Nikos die de boel wist te redden en het spel te keren. Vlak voor rust een snelle aanval van BZS, maar gelukkig ging het schot ver naast. We gingen de rust dus in met een 0-2 voorsprong. We stonden voor en hadden de eerste helft voornamelijk op de helft van BZS gespeeld. Echter Melle was zo bleek als een vaatdoek en voelde zich echt niet lekker, Levi was aangepakt en Isaï was tot tweemaal toe hard geraakt op zijn enkels en liep ook niet al te lekker meer. Allemaal maar even oplappen en opknappen in de rust, want zonder reservespelers moesten we toch weer allemaal aan de bak na de rust.

Na de rust kwam er een feller en beter BZS uit de kleedkamer en wij speelden nu ook slechter dan de eerste helft. We keken niet meer waar we heen schoten. Soort van paniekvoetbal. BZS profiteerde hiervan en loste twee keer een schot op onze goal. Gelukkig stond Arnart hier, die hem tot tweemaal toe wist te stoppen. Daarna een afstandsschot van BZS, maar ook deze werd door Arnart gevangen. Even later een corner van BZS, maar net achter de goal gekopt. We zagen dat het verkeerd ging maar konden ons spel van de eerste helft maar niet hervatten. Een schot van BZS ging vlak voor Arnart zijn goal langs. Even later wist BZS dan toch hun eerst goal te maken, 1-2. Maar deze tegengoal gaf Isaï de drang om ook weer te scoren, dus een solo actie met slalom om vier spelers van BZS volgde en de 1-3 schoot hij erin. Dit gaf ons weer moed. Een goede voorzet volgde van Levi op Kostas. Maar Kostas kon er helaas net niet goed bij met zijn hoofd. Even later mooi spel tussen Isaï en Melle. Het schot van Melle ging vlak voor de goal langs. Kostas was net niet op tijd om de bal nog in te tikken. We probeerden het nog met een steekpass van Isaï op Kostas, waarbij Kostas alleen op de keeper afging. Helaas zonder succes. Het is duidelijk te merken dat bij ons de rek eruit is en we moe zijn. BZS was nu echt de actievere en fittere partij en ging weer in de aanval en schoot de 2-3 erin met een fantastisch afstandsschot. BZS had de smaak  te pakken en ging weer op onze goal af, maar Nikos wist ze gelukkig af te stoppen. De fluit van de scheids ging eindelijk en we konden met een 2-3 overwinning het veld af. Lekker naar de kleedkamer. Het duurde lang voordat jullie daar eens uitkwamen. Het was zo lekker onder die warme douche!

Nu nog één wedstrijd te gaan in deze competitie. RKTVC staat nu bovenaan, maar die hebben al hun wedstrijden al gespeeld. Wij staan tweede met nog een wedstrijd te gaan tegen GJS. Om kampioen te kunnen worden moeten we deze wedstrijd echter wel winnen. Maar het is al super knap van het team dat we zo hoog staan in de eerste klasse. Trots op dit team!

Aanstaande zaterdag hebben we eerst thuis een bekerwedstrijd tegen RKTVC JO11-1. Knock-outfase nu, dus verliezen is eruit en winnen is door. En dan 10 december uit bij GJS onze mogelijke kampioenswedstrijd. Maar eerst gaan we weer lekker trainen met zijn allen deze week.