Asperen doet goede zaken met winst op Arkel

Asperen 1

Arkel 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

21 maart 2015 15:00

Korteweg, J.

Opstelling

Dankzij een 1-0 overwinning op Arkel deed Asperen goede zaken in de strijd tegen degradatie. De ploeg staat op een keurige zevende plek in de 3e klasse C, maar is zeker nog niet veilig.

De overwinning van Asperen was overigens verdiend. In een goede eerste helft vergat de thuisploeg echter om Arkel over de knie te leggen. Alleen Gerard Breider vond het net. Hij schoot de 1-0 mooi in de bovenhoek.
“Halverwege de wedstrijd hadden we zomaar met 3-0 achter kunnen staan. Pas bij aanvang van de tweede helft kwam bij ons het besef dat er iets te halen was in Asperen”, analyseerde ASV-Arkel-trainer Jerôme Ceton. Na de thee gooide zijn elftal alle schroom van zich af. Het gedurfdere spel leverde een flink aantal kansen op. Maar dichter dan twee schoten op de lat en een vermeende vijandelijke handsbal binnen het strafschopgebied, kwam Arkel niet.
“Het staat dicht op elkaar en enkele ploegen onder ons hebben nog een wedstrijd tegoed”, weet trainer Richard Smaal. “Zo’n overwinning helpt natuurlijk wel, maar we moeten ook naar beneden blijven kijken.”
Asperen hield stand en Arkel leed haar zevende nederlaag van het seizoen.