MO17-1 knap herstel tegen Theole

Adri Damsteeg

02-09-2017

Asperen MO17-1 – Theole MO17-1

Lieve lezers na de enorme nederlaag van afgelopen week tegen HSSC ’61 (0-15) willen de meiden voor eigen publiek laten zien dat dit een per ongelukje is, en zij best wel in staat zijn om een normale wedstrijd te spelen.

Natuurlijk is dit het eerste jaar als MO17-1, en natuurlijk is de bal wat zwaarder dan ze gewent zijn, en natuurlijk zijn de tegenstanders wat forser, maar dat wil nog niet zeggen dat de girls zich zomaar naar de slachtbank laten lijden. Na een grondige evaluatie van de wedstrijd wordt er tijdens de trainingen gewerkt aan wat volgens de meiden een oplossing van het probleem zou kunnen zijn. Wat zijn deze problemen dan zou u zeggen, nou dat zal ik u vertellen. Motivatie, meer bewegen zonder bal, de wil om de bal te hebben, conditie en natuurlijk het meest belangrijke PLEZIER!! Er is door de trainers hard gewerkt om de knop in de koppies om te draaien en de gepoederde neusjes dezelfde kant op te krijgen.

Vandaag de wedstrijd tegen de Tielse Flipjes, bij opkomst op het veld zien deze Betuwse fruithapjes er groot en fors uit. Maar zoals de trainer zegt, hoe groter ze zijn hoe harder ze vallen. De mouwen worden opgestroopt en de wedstrijd wordt aangevangen. Ondanks een overwicht van Theole weet Asperen zich kranig te weren en zelfs na een corner en een scrimmage voor de goal weet Esmay de eerste kans van de wedstrijd op de lat te schieten. Nadat enkele kansen voor Theole vakkundig door onze keeper om zeep zijn geholpen is het na een half uur spelen nog altijd 0 – 0. De wedstrijd golft op en neer en Asperen houd stand, maar dan breekt de 32e minuut aan, uit het niets komt er een aanval van de tegenstander over links, vanaf de middenlijn stormt de linksbuiten naar voren met Flore op haar hielen. Als Flore centimeter voor centimeter de tegenstander ingehaald en iedereen denkt dat de bal onderschept kan worden, kan de linksbuiten uiteindelijk toch nog een puntertje  produceren die onze keeper totaal verrast. 0 – 1 voor de Tielse Girls.

De rust wordt aangevangen en complimenten worden uitgedeeld aan het team, als ze op school net zo hun best doen als tijdens de trainingen hoeven de ouders zich geen zorgen te maken over het komende jaar. Gebrand op een goed resultaat wordt er afgetrapt voor de 2e helft. De tegenstander rekent zich al rijk want die goeie keeper van de 1e helft staat niet meer op de goal. Maar dat onze nieuwe keeper minstens net zo goed is komen ze al gauw achter. Na enkele 1 op 1 met onze keeper die elke bal moeiteloos oppakt, wordt er her en der al gefluisterd, k..  ze hebben 2 goeie keepers. En dat onze nieuwe middenvelder geen duel schuwt ook, zelfs niet nadat ze de bal hard in haar gezicht heeft gekregen en het ventieltje van de bal in haar wang geprint staat.

Al met al een leuke wedstrijd om te zien, en met het zonnetje op onze gezicht vermaken wij ons langs de kant prima. Dan in de 65e minuut een op het oog halve kans voor de tegenstander. De bal komt richting 2e paal en de hoge bal lijkt opgevangen te kunnen worden door onze keeper, maar omdat de tegenstander met een wat hoog geheven been op haar afkomt, schrikt de keeper en houd in waardoor er met de grote teen gescoord kan worden,    0 – 2. Het verdere verloop van de wedstrijd gaat het op en neer zonder echte kansen te noteren. De vermoeidheid slaat toe en de scheids maakt een eind aan de wedstrijd.

Weliswaar verloren maar de meiden hebben veerkracht getoond volgens de trainer. Zo zie je maar weer dat de ene wedstrijd de andere niet is. De Girls verheugen zich al weer op komende week, ze willen revanche tegen HSSC ’61. Of dat gaat lukken leest u volgende keer.