MO17-1 Stormachtige wedstrijd

9 september 2017 11:45

02-09-2017

HSSC ’61 MO17-1 – Asperen MO17-1

Lieve lezers wat een bijzonder weekeindje is dit toch weer, bij het openen van de slaapkamer gordijnen ziet de razende reporter voorzichtig het zonnetje door het wolkendek heen breken. Maar bij aankomst op het veld pakken de donkere wolken zich alweer samen en is het maar afwachten of wij het droog gaan houden vandaag. Goed, vertrekken vanuit de kantine, maar eerst de ballen en waterzak opsnorren en daarna paardenstaartjes tellen. De trainer lijkt aan zichzelf te twijfelen en telt opnieuw, maar wederom komt hij niet verder dan 11 stuks.. ”Slechte voorbereiding” trainer zeggen de meiden. Kim heeft dinsdag al gezegd dat zij moest werken, Fleur P blijkt ziek te zijn en Esmay heeft vorige week een paar gekneusde ribbetjes opgelopen. De trainer houd meer van knapperig gebakken ribbetjes. Dan maar zonder wissels de strijd aan gaan met de meiden van HSSC’61. Geen onbekende tegenstander voor onze Prinsesjes, 2 weken geleden nog “vriendschappelijk” tegen deze girls gespeelt en gigantisch op onze klo….. gehad met 15 – 0. Maar we zijn weer 2 weken verder en de meiden hebben enorm bijgeleerd dus HSSC’61 ……………..

Tijd om te vertrekken richting Hei en Boeicop, op weg naar de auto’s barst er een enorme storm en regenbui los, het lijkt er op alsof de orkaan IRMA die de bovenwindse eilanden teistert een weekeindje vrij heeft genomen om in Asperen en omstreken neer te strijken. Dat beloofd dus wat voor de wedstrijd. Wonder boven wonder is het gras waarop de meiden hun kunsten mogen vertonen drassig maar goed bespeelbaar.

Voor de aftrap vraagt de scheids aan Jesmee waarom zij een paraplu bij zich heeft, waarop zij vastberaden antwoord “Als er weer zo’n stortbui losbarst kan mijn make-up wel eens doorlopen”. Met een overdonderd gezicht blaast de scheids voor het begin van de wedstrijd. Dat we geleerd hebben van de vorige wedstrijd tegen deze Boerinnekes blijkt wel dat we ons niet zo maar naar de slachtbank laten lijden en ons kranig weren en de strijd aangaan die onze tegenstander ietwat verrast. Dan in de 5e minuut de beste speler van hunnie, een berin van een meid wordt aangespeelt op rechts en passeert Jadien alsof ze er niet staat en verrast onze keeper met een strak en hard schot die in de verre hoek in het netje valt 1 – 0.

Wie dan denkt als er 1 schaapie over de dam is volgen er meer komt bedrogen uit. Waar de meiden de vorige wedstrijd al vlot tegen een enorme achterstand aankeken duurt het nu maar liefst tot de 22e minuut voordat er opnieuw gescoord werd. En ja dan zie je maar weer dat de keepers nog geen training hebben gehad van Frans en Pieter, anders had onze Zwarte Panter deze bal uiteraard wel met 1 hand opgevangen. 2 – 0. Dat we geen wissels hebben is goed te merken aan het einde van de 1e helft zodat we met een 5 – 0 achterstand gaan rusten

Bij terugkomst op het veld lijkt het erop alsof we in het oog van de orkaan zijn aanbeland. Het is windstil en het zonnetje schijnt en het is zelfs een beetje warm. Met de bekende keepers wissel brengt dat ook meer gevaar voor het vijandelijke doel met zich mee. De tegenstander heeft zichtbaar moeite met hoe onze ‘TANK” te bespelen. Er stapelen zich zelfs kansen op voor onze meiden waar de tegenstander geen raad mee weet. Iris die iets te slap inschiet, Sydney die niet in de gaten heeft dat ze de achterlijn al gepasseerd is voordat zij een voorzet kan geven, maar enkele minuten later een kanonkogel afvuurt waar de keeper van de tegenstander nu nog last van heeft. Deze stilte voor de storm heeft maar liefst 24 minuten geduurd. Na een corner, die overigens schitterend ingekopt wordt en de stand naar 6 – 0 getild wordt lijkt het of het oog van de orkaan voorbij is en de storm weer opgelaaid is. Binnen een tijdsbestek van 15 minuten weet onze tegenstander nog 5 maal te scoren. Ondanks dat Asperen geen wissels heeft en door de vermoeidheid aan het einde van de wedstrijd enkele blessures beginnen op te spelen, hebben de Girls zich kranig geweerd. Complimenten vanuit de leiding en weer een bladzijde aan hun ervaring toegevoegd…