MO17-1 Mislukt beker toernooi

16 september 2017 11:30

16-09-2017

Roda Boys/Bommelerwaard MO17-1 – Asperen MO17-1

Lieve lezers alweer de laatste bekerwedstrijd van dit seizoen en na 2 nederlagen zit een plaatsje in de volgende ronde er niet meer in voor de dames. Volgens de meiden zelf vinden ze een schaal toch mooier dan een bekertje. Neemt niet weg dat de girls gebrand zijn op een goed resultaat. Via een onstuimige boot tocht over de wilde rivier zijn we dan eindelijk aangekomen op een schijnbaar nieuw ingerichte complex van Roda Boys…. etc etc etc. met de zon volop schijnend lijkt het deze wedstrijd een redelijk nazomerse dag te worden. De warming-up wordt gedaan en de tegenstanders staan toch redelijk verbaasd naar dit tafereel te kijken. Ook de toegestroomde toeschouwers van de tegenstander weten niet wat hun overkomt. Onze diehard fans die inmiddels wel weten dat onze warming-up gepaard gaat met veel muziek, fronzen de wenkbrauwen bij de muziek keuze van vandaag. De nieuwsgierige lezer vraagt zich dan ook terecht af welk muziekgenre er nu dan toch te beluisteren valt. De razende reporter die toch ook eens goed moest luisteren om te horen dat het inderdaad om KERST muziek gaat wat daar over het veld galmt. Daar is volgens de meiden dan ook een logische reden voor te bedenken. Vorig seizoen werden zij rond de kerstdagen kampioen en middels deze prachtige muziek wilden zij dat gevoel van toen weer oproepen om deze wedstrijd een extra dimensie te geven.

Zoals gezegd een extra dimensie, maar daar ziet het in de eerste helft in zijn geheel niet naar uit. In plaats van dartelend spel lijkt het alsof de woeste zee reis teveel van het goede heeft gevergd. De meiden staan onstabiel op de benen, waardoor ze in veel gevallen te traag reageren, de tegenstander is in alle situaties heer en meester. We gaan dan ook rusten met een 1 – 0 achterstand.

Tijd voor een donderspeech.. De trainert vraagt zich af of de meiden vandaag wel zin hebben om te voetballen. Ook enkele voetbal moeders kunnen hun aandacht niet echt bij de wedstrijd houden. Omdat er maar 1 wissel is worden de overige plaatsen door deze moedertjes bezet en het gesprek gaat al gauw van voetbal over naar een nieuwe TV-serie “meisje van plezier”, u kunt zich voorstellen dat de trainer uiteindelijk met rode oortjes langs de kant probeert te coachen. Maar goed de 2e helft is aangevangen en Asperen probeert uit een ander vaatje te tappen wat hun redelijk schijnt af te gaan. Na een belabberde 1e helft laten de meiden zien dat zij stiekem toch wel redelijk kunnen spelen. De girls komen steeds meer voor de goal van Roda… etc etc etc en hangt de gelijk maker in lucht. Maar dan doet zich een situatie voor waar onze spitsen een puntje aan kunnen zuigen. Waar de trainer erop hamert om bij een aanval over de vleugels voor je tegenstander te komen zodat je alleen maar je voetje tegen de bal hoeft te zetten om de bal in het netje te laten ploffen. Doet de tegenstander precies dat wat je bij je eigen team graag zou willen zien. Een aanval over de rechterkant en een strakke voorzet richting 1e paal, een spits die voor haar tegenstander komt en haar voetje tegen de bal laat komen en het netje doet bollen, 2 – 0.

Zijn de meiden dan geheel kansloos geweest, nou nee, na enkele mogelijkheden krijgen de girls een corner die hoog voor de pot komt. De bal valt stil in de 16 en Marijn bedenkt zich geen moment en haalt vernietigend uit en maakt de aansluit treffer, 2 – 1. De kansen liggen er om erop en erover te gaan, maar de praktijk is anders. De tegenstander trapt af, en terwijl de razende reporter nog bezig is om verslag te leggen van de 2 – 1 wordt er door de tegenstander een einde gemaakt aan de aspiraties van het team door de 3 – 1 te scoren. Dat het team door deze situatie geheel van slag lijkt te zijn bewijst 2 minuten later een corner die door de tegenstander hard en hoog in het dak van het doel wordt geschoten en de uitslag op 4-1 gebracht wordt. Het laatste kwartier proberen de meiden het nog wel maar ontbreekt de echte wil om er nog iets van te maken, ook de tegenstander schijnt het wel voldoende te vinden en drukken niet echt door. Maar de hoofdrol van vandaag wordt toch wel opgeëist door de scheids, waar hij in de 1e helft na 38 minuten afblies voor de rust en hij ook nog eens 3 minuten blessure tijd had bij getrokken wil hij het in de 2e helft goed maken door de gemiste minuten in de 1e helft gewoon bij de 2e helft op te tellen. Maar wie kan nou boos worden op een witte tornado die zich als een dirigent over het veld beweegt. Het blijkt dat de meiden best wel onder de indruk waren van deze scheids die zijn roeping als dirigent waarschijnlijk is misgelopen.