Asperen in slotseconde naast Leerdam Sport: 2-2

Asperen 1

Mannen, 1, 3e klasse C

23 september 2017 18:00

Asperen pakte in de derby bij Leerdam Sport in de slotseconde een verdiend punt. Tom Maddison zorgde ver in blessuretijd voor de 2-2 eindstand.

Erg goed was het allemaal niet zaterdagavond in Leerdam-West. De spanning en uiteindelijk spectaculaire ontknoping vergoedden echter een hoop.

Leerdam Sport-trainer Gerrie Schaap baalde uiteraard wel van het puntenverlies van zijn ploeg. “Het gelijkspel was wel de meest terechte uitslag, maar daar zou ik niet mee hebben gezeten als we hadden gewonnen. We geven een zeker lijkende overwinning nog uit handen en dat is heel zuur.”

Asperen-trainer Ton Blom was uiteraard vrolijker: “Dit was waar we recht op hadden en dan is zo’n late treffer altijd erg lekker.”

Stormachtig
Asperen begon stormachtig aan de wedstrijd en kreeg binnen vijf minuten drie aardige mogelijkheden. Het was echter Leerdam Sport dat de score opende. Ray Kant troefde Marcel van Hemert af en faalde oog-in-oog met doelman Dennis Rooijackers niet: 1-0.

Asperen was daarna de betere ploeg, maar moest lang wachten voor het op voorsprong kwam. Die 1-1 van Gerard Breider vlak voor rust was echter van grote schoonheid. Breider kwam vanaf links naar binnen en schoot in de verre hoek via de binnenkant van de paal raak.

“We stonden onder hoogspanning in de eerste helft”, vond Schaap. “In zo’n eerste wedstrijd met best wat publiek wil iedereen zich laten zien in een derby. Maar het was erg onrustig.”

Wapperen
Na rust viel er lange tijd weinig te beleven. Na een kwartier verzuimde Tareq Ibrahim Asperen aan de leiding te schieten. Hij miste van dichtbij.

Kort daarna kwam Leerdam Sport niet ongelukkig wél aan de leiding. Uit een corner van Eloys Tapirima frommelde Rumi Sarmiento Huarhua de 2-1 binnen.

Asperen ging aanvankelijk zonder veel succes op zoek naar de gelijkmaker. Vlak voor tijd kreeg de ploeg waar het recht op had. In de absolute slotfase liet de jonge scheidsrechter Roy Labeur de wel erg veel wapperende Leerdam Sport-grensrechter terecht links liggen. Tom Maddison mocht door en schoot beheerst de 2-2 achter doelman Djahmi Metekohij.

“Voor rust vond ik ons sterk spelen”, zei Blom. “In de tweede helft was het wat minder, al hadden we via Tareq wel op voorsprong moeten komen. Daardoor moet je in de slotfase nog vol aan de bak, en gelukkig staan we niet met lege handen.”