MO17-1 eerste competitie wedstrijd tegen angstgegner

Ron Keuken

23-09-2017

Asperen MO17-1 –  HSSC ’61 MO17-1

Lieve lezers de muziek van Soldaat van Oranje dreunt nog na in het hoofd van uw razende reporter als hij zaterdag ochtend zijn ogen opent voor weer een prachtige dag. Soldaat van Oranje hoor ik u zeggen? Inderdaad uw reporter heeft een snabbel, er moet toch brood op de plank komen!!

Dat houd in dat uw meest favoriete reporter vandaag niet aanwezig kan zijn om de Prinsesjes te aanschouwen. Maar toch heeft hij zo zijn anonieme bronnen waar hij uit kan putten om toch nog een kort verhaaltje te kunnen maken.

Vandaag dan de start van de competitie. Eindelijk zou je zeggen, het is wel leuk die vriendschappelijke wedstrijden en ook de beker wedstrijden die er gespeeld dienen te worden, maar er gaat toch niets boven het echte werk. De strijd om het KAMPIOENSCHAP. Een goed begin is daarom erg belangrijk. En wie is dan de tegenstander van vandaag die de eerste hobbel naar dat kampioenschap moet zijn……. Nee he niet weer… maar helaas is het maar al te waar, wederom de meiden uit Hey en Boeicop. In dit prille seizoen is het toch alweer de 3e keer dat beide teams tegenover elkaar komen te staan, met een voor onze prinsesjes geen goede uitslagen. Met een 15-0 en een 11-0 verlies in de eerste 2 duels is de hoop op een positieve uitslag niet erg hoog. Maar zoals wel meer gezegd “de bal is rond”. Daar waar de meiden uit Boeicop met opgeheven hoofd binnenkomen en al spreken over een uitslag die de vorige 2 doet verbleken, zijn de prinsesjes tot op het bot gebrand om de uitslag koste wat kost onder de 10 te houden. Dat kan een leuke pot worden lieve mensen.

De strijd vangt aan en HSSC zoekt meteen weer de aanval, als in de 8e minuut alweer de 1e bal in het netje ligt wordt er door de toeschouwers gevreesd voor een monster score. Het spel van Asperen is niet best en de tegenstander combineert er lustig op los zonder eigenlijk echt gevaarlijk te worden. Nadat er binnen 2 minuten er nog 2 keer wordt gescoord, wordt met een 0 – 3 achterstand de kleedkamer opgezocht. Een donderspeech is niet nodig vandaag, de girls weten zelf ook wel dat er uit een ander vaatje getapt dient te worden. Om niet volledig afgeslacht te worden stropen de girls de mouwen nog eens op en betreden met een verbeten blik het veld voor de 2e helft. Toch enigszins onder de indruk van dit tafereel weten de meiden uit Boeicop zich geen raad met de nieuwe houding van hun tegenstander. Asperen is veel feller en gaan geen duel uit de weg. Neemt niet weg dat de tegenstander toch nog 2 maal weet te scoren voordat er voor Asperen ook eens iets te juichen valt.

In de 75e minuut is het Sam die in de kluts de bal in het netje weet te krijgen en daarmee de ere treffer laat noteren. Het is niet HSSC die met opgeheven hoofd het veld verlaat maar de Girls uit Asperen die zo trots als een pauw het veld verlaten. De doelstelling is meer dan gehaald…. Het aantal tegen doelpunten onder de 10 houden, zelf ook nog eens gescoord en wat nog wel belangrijker is ze zijn de strijd aangegaan.. Klasse meiden!