Hardinxveld D2 wint verrassend van Asperen D1

D-pupillen zaterdag, D1, 3e klasse D37

30 maart 2015 19:15

Gerard van Brakel

Afgelopen maandagavond heeft Hardinxveld D2 in de thuis editie verrassend gewonnen van Asperen D1.

Hoewel Asperen D1 te maken heeft met een aantal geblesseerde spelers, was het met vertrouwen aan de match begonnen omdat de in uitwedstrijd goed gespeeld was en met 2-2 werd afgesloten.
Asperen D1 begon ook deze wedstrijd goed aan de wedstrijd. Tot vlak voor rust hielden beide teams echter elkaar in evenwicht. Hardinxveld bracht de stand net voor rust op 0-1.

Na rust kon Asperen helaas geen antwoord geven aan de dadendrang van Hardinxveld die een overwicht op het middenveld creëerden. Al snel werd het 0-2 na rust. Hardinxveld was daarnaast net iets gretiger als Asperen en konden elkaar beter vinden.
Spits Koen Kem kreeg nog wel een grote kans bij een vrije doelpoging. Hij kwam alleen in botsing met de keeper van Hardinxveld. De keeper kwam ongecontroleerd uit met twee gestrekte benen waardoor Koen geblesseerd af moest haken. De keeper bleef onbestraft. Daarna vloeide het geloof op een goede afloop van de wedstrijd uit het team.
De wedstrijd eindigde in een eindstand van 0-5 waardoor Asperen zakt op de ranglijst van een 3e naar de 4e plek.
Aanstaande zaterdag staat de derby met LRC op het programma en biedt het de D1 de kans zich te revancheren.