MO17-1 Ook 2e wedstrijd verloren..

Kozakken Boys MO17-1

... (penalty)
... (solo)
... (afstandschot)
... (intikker)

Meisjes onder 17, MO17-1, 1e klasse 2

7 oktober 2017 12:30

Arno de Kock

07-10-2017

Asperen MO17-1 –  Kozakken Girls MO17-1

Lieve lezers na een weekje rust mogen de girls aantreden voor de 2e wedstrijd van het seizoen tegen Kozakken Girls. Dat het een moeilijke wedstrijd gaat worden kan je zien aan de stand in de competitie. De Kozakken girls hebben hun 1e wedstrijd met 10-1 gewonnen en tegen onze angstgegner HSSC hebben zij niet onverdienstelijk gespeeld en met 6-4 verloren. Lastig dus..  Vooraf eens de situatie bekijken, 2 afwezigen. Dominique die op kamp is dit weekeinde en Iris die een paar daagjes in Barcelona zit, zijn daar transfer geruchten??? Ze schijnt gespot te zijn met Lieke Martens in een restaurantje…. Zijn vandaag afwezig zodat we de wedstrijd starten met 1 wissel, en die zullen we nodig hebben omdat er enkele zijn met hier en daar wat kwaaltjes.. Dat het nivo hoger ligt in de 1e klasse blijkt wel dat onze meiden moeite hebben om de tegenstander te volgen. Je moet niet alleen je tegenstander opzoeken als deze wordt aangespeeld maar ook als deze niet in balbezit is. En dat blijkt voor vele van ons een lastige opgave. Daar waar de speelsters vaak te laat zijn om de aanval te onderscheppen is er altijd nog 1 die ons op de been houd. Dat is de keeper, veel aanvallen worden door haar onderschept tot ergernis van Kozakken Girls. Het maakt niet uit of ze de bal met de voet uit het hoekje glijd om middels een zweefduik de bal uit de kruising te tikken. Als de trainer denkt als er zoveel kansen gemist worden kan het niet anders dan dat Asperen met een stiekeme goal de wedstrijd wel eens naar zich toe kan trekken, gebeurt er dan toch nog een wonder voor Kozakken Girls in de 33e minuut. De bal wordt diep gespeelt op de rechtsbuiten en stevent af op de achterlijn om een splijtende pass op de spits te geven. Onze keeper rekent ook op deze voorzet en staat al helemaal klaar om ook deze bal te onderscheppen, maar de voorzet is niet helemaal goed geschoten en daardoor verdwijnt deze in de korte hoek in de goal, 0 – 1. Niemand juicht van de tegenstander tot dat Fleur de bal uit het doel gaat halen, iedereen dacht namelijk dat de bal achter was. De tegenstander zet daarna nog meer druk op de ketel en worden door de scheidsrechter nog eens een handje geholpen ook. Niemand behalve hij heeft een handsbal gezien die een strafschop waard blijkt te zijn, dit soort kansjes is wel aan de blonde middenvelder besteed. 0 – 2.

Tijd voor een bakkie wonderwater met iets erin, en het aanvalsplan voor de 2e helft presenteren aan de meiden. Keeper Sydney wordt gewisseld voor keeper Fleur. Deze wissel is voor de tegenstander reden om te denken dat dit meer kansen oplevert. Wij weten inmiddels wel dat wij 2 geweldige keepers hebben die hun vrouwtje wel staan. Waar Sydney veelvuldig in de weg heeft gestaan in de 1e helft neemt Fleur K die taak probleemloos over en is voor vele aanvallen een lastige sta in de weg gebleken. Met Sydney in het veld krijgen de girls nu ook meer grip op de wedstrijd en komen nu ook meer voor de goal. Hierdoor is er dan wel weer een ander probleem ontstaan. De ruimtes tussen de linies worden ook groter waardoor de tegenstander meer kansen heeft om erdoor heen te komen. Na een afgeslagen aanval wordt de bal direct diep gespeelt op de spits die het hoekje voor het uitzoeken heeft en de 0 – 3 aantekent. Daarna gaat het snel een mooi strak schot wordt op het doel geschoten en Fleur K die nog in de groei zit heeft nog te korte armpjes om deze bal uit het doel te duiken 0 – 4. 1 minuut later is het alweer raak en lijkt het of de wedstrijd toch nog een te hoge uitslag gaat krijgen. Ondanks dat de keeper een voorzet kan onderscheppen kan ze niet meer voorkomen dat een aanstormende tegenstander de bal in het doel glijd 0 – 5. Hebben onze girls dan helemaal geen kans gehad zou je zeggen. Dat is niet geheel waar, ze zijn alleen nog niet scherp en meedogenloos genoeg. Tot de 72e minuut, Kim die een ingooi neemt en de bal naar Sydney gooit. Sydney die een tegenstander passeert en verwoestend uithaalt en buiten bereik van de keeper en via binnenkant paal de ere treffer aantekent. 1 – 5

Ondanks de vele kansen die de tegenstander heeft gehad voelt de 1 – 5 nederlaag toch geflatteerd aan. Maar om dit te voorkomen in de komende wedstrijden zal er beter en serieuzer getraind moeten worden. Alleen dan komen de resultaten vanzelf…