MO17-1 1e overwinning

Opstelling Asperen MO17-1

4-10-2017

V.V.A.C. MO17-1 – Asperen MO17-1

Lieve lezers het is alweer lang geleden dat de meiden van MO17-1 punten gepakt hebben na een wedstrijd. Ook voor de Razende Reporter wordt het natuurlijk steeds moeilijker om een positief verhaaltje te blijven schrijven over de verrichtingen van zijn favoriete girls. Zo ook vandaag, via geheime informanten weet de Razende Reporter dat de trainingsopkomst deze week niet al te best was en dat dinsdag er een trainer niet was omdat hij zo nodig met het team van O23 mee moest. Voordat de reis naar Ottoland werd ondernomen blijkt dat er 13 van de 14 Girls aanwezig zijn en we dus tijdens de wedstrijd voldoende speelsters kunnen opstellen. Misschien is het enigste lichtpuntje van vandaag het heerlijke zonnetje dat over de velden heen schijnt. Op het kunstgrasveld lopen de temperaturen hoog op waardoor er na 1 sprintje al zweetdruppels te zien zijn. De omstandigheden zijn uitermate geschikt om er een mooi wedstrijd van te maken.

De aftrap wordt genomen en de wedstrijd barst los, de meiden nemen gelijk het heft in handen en laten zien dat er nog steeds mooi voetbal gespeeld kan worden. Iris, die net een weekje Spanje achter de rug heeft zitten waarbij een transfer naar Barcelona afgeketst is, wordt door Merel weggestuurd. Iris die nog een lange weg te gaan heeft richting het doel heeft onderweg natuurlijk tijd genoeg om te bedenken wat zij met de bal zou kunnen doen. Bijvoorbeeld richting achterlijn de bal terug kappen en een strakke voorzet geven richting de 16 die dan door een middenvelder genadeloos achter de keeper in het doel wordt geschoten, of een half hoge bal richting 2e paal waarbij de linksbuiten, alla van Persie met een snoekduik de bal onderkant lat in het doel kopt. Inmiddels komt het doel wel erg dichtbij en is er geen tijd meer om over een scenario na te denken, uit haar dromen gerukt hoort Iris alleen nog maar van alle kanten, schieten, schieten, schieten. Ze besluit dan ook maar om de bal op haar pantoffel te nemen en een schot te wagen, de bal passeert de keeper maar nog niet de doellijn, de bal gaat richting 2e paal en dreigt voorlangs te gaan, maar door het effect aan de bal gaat deze dan toch het zijnet in….  Maar dan aan de goeie kant van de paal en staan de Girls met 0 – 1 voor. Emotionele taferelen spelen zich af voor de ogen van de Razende Reporter, eindelijk wordt er door goed voetbal kansen gecreëerd en worden deze ook benut. Door deze goal lijken de meiden vleugels te krijgen en spelen ze de tegenstander helemaal zoek. De ene mooie aanval na de andere krijgen de toeschouwers voorgeschoteld en lijkt het erop dat deze wedstrijd wel eens een goede afloop zou kunnen krijgen. Als door een ingooi van Kim de bal terecht komt bij onze balvirtuoos Esmay en zij middels een aantal trucs haar tegenstander het bos in stuurt, ziet zij haar eerste schot nog geblokt worden maar de 2e kans die zij krijgt schiet ze vanaf de rand 16 de bal met een mooie boog over de keeper heen het doel in 0 – 2.

De tegenstander die zich niet naar de slachtbank wil laten lijden doet er nog een schepje bovenop en komt zo af en toe ook eens voor onze goal terecht en de gevaarlijkste bal wordt door onze keeper met een ferme duik uit het doel getikt. Zo is het na 40 minuten rust en gaan de meiden met een 0 – 2 voorsprong en een glimlach van oor tot oor naar de kleedkamer toe. Daar worden complimenten uitgedeeld maar ook de zorg dat de wedstrijd nog eens 40 minuten duurt en dat we nog niet gewonnen hebben. Dat blijkt wel uit het feit dat Asperen mag aftrappen voor de 2e helft en er een oude gewoonte opduikt. Er wordt afgetrapt en de tegenstander onderschept de bal meteen en er is gelijk een kans voor hunnie. Je ziet gelijk dat de schrik er in zit bij de meiden en de wedstrijd naar een bedenkelijk niveau daalt. Sydney die een weekje ziek is geweest heeft ook niet meer de kracht om alles dicht te lopen, zodat de tegenstander steeds gevaarlijker kan gaan worden. Echt grote kansen krijgen zij niet maar op sommige momenten is het toch billen knijpen. Asperen zelf krijgt ook niet echt grote kansen meer, of het moet Esmay zijn die de bal uit een kluts krijgt en te gehaast op het lege doel schiet, maar deze niet weet te raken. Dan in de 65e minuut een corner voor de tegenstander, de bal wordt voor het doel geschoten en iedereen probeert die bal of in het doel te schieten of ver weg te knallen. Maar niemand kan de bal echt goed raken, als dan de bal stil komt te vallen in het 5 meter gebied en onze keeper als een tijger op de bal duikt, maar ook zij hem niet klemvast weet te krijgen komt hij voor de voetjes van een tegenstander die hem dan uiteindelijk in het doel schiet 1 – 2. Waar in de rust al voor gewaarschuwd is, lijkt dan toch te gaan gebeuren. Met nog een klein kwartiertje te spelen zal het nog flink gaan spoken. Omdat het de meiden van VVAC ook veel kracht heeft gekost om de aansluit treffer te maken is het de laatste 15 minuten alleen maar spannend en zijn er geen kansen meer te noteren voor beide teams.

Zo hebben onze Girls de eerste verdiende overwinning van het seizoen te pakken en kan de start omhoog op de ranglijst worden gemaakt. Dat ze er nog lang niet zijn en dat 1 zwaluw nog geen zomer maakt deert onze meiden in zijn geheel niet. Deze 3 punten pakt niemand hen meer af

Lieve lezers wederom een verslag van uw Razende Reporter, tot volgende week.