MO17-1 Teleurstellend resultaat

4 november 2017 12:00

04-11-2017

Papendrecht MO17-1 – Asperen MO17-1

Lieve lezers na de wedstrijd met 2 gezichten van vorige week staat vandaag de wedstrijd tegen Papendrecht op het programma. Deze ploeg heeft nog geen nederlaag mogen incasseren. Maar voor alles moet de eerste keer zijn… Zoals gezegd een ploeg zonder nederlaag en dan nog een voor wedstrijd spelen op het hoofdveld. Er staat namelijk een echte derby op het programma, Papendrecht – Drechtstreek, drukte alom dus. In de krochten van de club wordt er omgekleed, dat een opknap beurt geen overbodige luxe is kan je wel ruiken en zien aan de deuren die niet meer afsluiten. Kim die wegens een blessure verstek moet laten gaan ontbreekt vandaag en er zijn meerdere Girls die ook aangeven dat ze niet geheel fit zijn. Zoals in het vorige verslag te lezen was zijn de meiden de wedstrijd toen geëindigd met veel strijd en lef. Dat is dan ook de opdracht die onze Prinsessen vandaag mee krijgen. Heb maling aan de tegenstander hoe groot ze dan ook mogen zijn.

De wedstrijd wordt afgetrapt en ondanks het lekkere zonnetje staat er een stevig windje over het veld heen wat niet bepaald in ons voordeel werkt. Met de wind tegen is het moeilijk voor de meiden om de bal bij de spitsen te krijgen en als de bal dan uiteindelijk bij de Spits terecht komt wordt hij ook weer met een noodgang terug geschoten wat dan weer voor een hachelijke situatie zorgt voor ons doel. Sydney die wat traag op de ontstane situatie reageert is toch nog iets eerder bij de bal dan de tegenstander maar kan niet voorkomen dat de bal bij de spits terecht komt die dit buitenkansje weet te benutten 1 – 0 voor Papendrecht. Door deze actie van Sydney heeft ze wel een erg zere voet overgehouden en is het nog maar de vraag of ze de wedstrijd zou kunnen uitspelen. Ondanks de wind is het welk duidelijk dat Asperen niets heeft te vertellen vandaag, de tegenstander is veel sterker en brutaler en maakt dankbaar gebruik van de Off-day van onze meiden. Doordat Jadien last heeft van haar bovenbeen en gewisseld wordt, hebben de Girls ook nog eens veel minder snelheid achterin waardoor de tegenstander hier prima gebruik van weet te maken. In de 18e minuut een aanval over rechts die wordt voorgegeven en door de spits binnen getikt wordt en in de 30e minuut wordt een van de spaarzame aanvallen van Asperen afgeslagen waarna de spits vanaf eigen veld ongehinderd richting doel kan stormen en het hoekje voor het uitkiezen heeft. 3 – 0 en tijd om te rusten.

In de rust dan toch de donderspeech van de coach en termen zoals trainen, inzet, de wil om.. en vooral Plezier komen voorbij. Terneer geslagen komen de meiden de kleedkamer uit en wordt er afgetrapt voor de 2e helft. Maar zoals zo vaak, Asperen trapt af en de tegenstander heeft gelijk een scoringskans.

De wil om er een leuke wedstrijd van te maken lijkt te zijn verdwenen evenals de zon die achter de wolken verdwijnt en het dan ook nog eens kouder wordt. Sydney die heeft besloten om toch te gaan spelen, hinkepinkt wat over het veld heen en maakt zich steeds kwader over de houding van de tegenstander. Respect voor de tegenstander schijnt bij Papendrecht niet in het woordenboek te staan. Bij elk duel waarbij een van onze Girls met een blessure op de grond ligt worden ze keihard uitgelachen en voor alles uitgemaakt wat bij dit verslag niet door de censuur zou komen. Zelfs de scheidsrechter maakt tijdens de blessure behandeling duidelijk dat ook hij dit niet door de beugel vind kunnen en hij zegt dan ook terecht dat hij na de wedstrijd de begeleiding op dit gedrag zal aanspreken. Ondanks de jeugdige leeftijd van deze scheids, dwingt hij respect af bij de begeleiding van Asperen.

Goed verder met de wedstrijd. Zoals gezegd tegenstander veel sterker en slimmer, onze Girls die hun dag niet hebben zorgen ervoor dat de einduitslag op 6 – 0 is gekomen.

Sydney die nu de adrenaline is gezakt, moeizaam de kleedkamer uitkomt en al strompelend naar de auto loopt, heeft ’s avonds nog een bezoekje aan het ziekenhuis gebracht. De voet werd steeds dikker en gedacht werd dat er misschien wel eens iets gebroken zou kunnen zijn. De foto’s waren door de dikte van de voet niet duidelijk genoeg maar grote kans dat de voet zwaar gekneusd is. Sydney sterkte…

Dan een laatste tip van jullie Razende Reporter; het is inmiddels wel duidelijk dat er bij de meiden van MO17 anders gevoetbald wordt dan bij de meiden van MO15. Nogmaals de bal is zwaarder de tegenstanders zijn groter, sterker en beschikken over een ogenschijnlijk betere techniek. Maar… om beter te worden moet je trainen. Tijdens trainingen worden wedstrijd situaties nagebootst. Als je traint wordt je beter en sterker, krijg je meer uithoudingsvermogen. Ook Rob en Marcel steken er veel tijd en energie in om de trainingen  leuk te maken, maar ook zinvol. Natuurlijk heeft plezier hier ook een grote rol in. Als er dan naar de trainingsopkomsten van de afgelopen weken gekeken wordt dan moet er geconstateerd worden dat er wel heel makkelijk afgezegd wordt. Een enkeling neemt de moeite om de trainer persoonlijk te bellen maar het merendeel vind het nodig om dit, of helemaal niet te doen of via de groeps-app waar de trainers geen deel van uit maken. Nogmaals school is heel erg belangrijk, maar je kan ook plannen.

Wat is dan de tip hoor ik jullie zeggen, die is het volgende. Laat je telefoon even liggen en ga voor de spiegel in de badkamer staan. Kijk jezelf aan en vraag je vervolgens af of het gedrag wat je vertoont deel uit maakt wat bij een teamsport past. Vind je dat het past bij een team sport ga hier dan vooral mee door. Weet je het niet zeker of begrijp je het niet vraag het dan aan je ouders of aan de trainers. Vind je dat het inderdaad niet kan, laat jezelf en het team dan verassen.