Vrouwe-1 Starten met overwinning na de winterstop

Opstelling Asperen VR1

04-02-2023

H.S.S.C ’61 VR1 - Asperen VR1

Lieve lezers, Wat gebeurd hier hoor ik al zeggen waar komt dit verslag nu weer vandaan. Jawel lieve lezers uw Razende Reporter is weer gesignaleerd op de velden. Het laatste verslag is alweer van ver voor de winterstop, noem het motivatie, een whritersblock of een burn-out maar uw favoriete Reporter heeft er weer zin in. De uitslagen van de Prinsesjes voor de winterstop geven een scheef beeld van wat het team werkelijk kan. Ondanks dat het sterrenteam in veel wedstrijden de bovenliggende partij was is dit niet in de uitslagen terug te vinden. Met de start van het tweede deel van de competitie voor de deur bezetten onze meiden met 8 punten de voorlaatste plaats. Het wordt dus hoog tijd om de opmars in te zetten.

Vandaag staat de kraker tegen H.S.S.C’61 op het programma en onze meiden kijken al weken uit naar deze clash. Er moet nog wat recht gezet worden vandaag. Zoals menigeen zich nog wel herinnerd, de eerste wedstrijd van de competitie tegen hetzelfde HSSC’61 was voor iedereen wel duidelijk dat ons team niet de gewenste tegenstand bood. Er is dus wat recht te zetten vandaag. De supporters druppelen langzaam aan binnen en zoeken een plaatsje langs het veld. Asperen die mag aftrappen maakt gelijk duidelijk dat ze niet gekomen zijn om bloempjes te plukken. Dit is het begin van een belegering van het vijandelijke doel. Met prima combinaties en ingrijpen waar nodig veroveren onze Girls steeds meer terrein. Wietske huppelt regelmatig haar tegenstander voorbij, en het zal u niet verbazen dat de eerste kans van de wedstrijd voor Wietske is. De tegenstander is geen schim meer van het team die onze meiden met 0 – 3 in het stof liet bijten. Gaandeweg de 1e helft is wel duidelijk dat er gescoord moet worden om het krachtsverschil weer te geven.  En dat is nu net het probleem van het team, ondanks een groot veld overwicht komen we niet tot scoren. Waar Sydney en Wietske al enkele kansjes hebben gehad spant Jadien de kroon. Het is jammer dat Jadien niet de uitschuif benen heeft van Alma anders zou de score bij rust al bijna de dubbele cijfers hebben gehaald.

Na zoveel gemiste kansen zal het toch niet weer gebeuren dat we aan het eind van de wedstrijd met lege handen staan. Dat zal Jurgen niet zo leuk vinden, hij loopt niet voor niets te slepen met een lege voetbal tas…… Die volgens hem nodig is om de 3 punten in mee te nemen…

Na de rust komt H.S.S.C met een betere mentaliteit de kleedkamer uit, het is dus oppassen geblazen, het zijn net sluipmoordenaars die grieten. Dit zorgt dan wel weer voor meer ruimte op het veld. Corner na corner wordt er weggegeven door die meiden uit Heycop en waar Marit denkt te scoren heeft de keeper alweer de bal uit het doel geranseld. Hoe dan……. Maar dan na corner zoveel wordt Nadine mee naar voren gestuurd en dat zorgt voor zoveel verwarring dat de grabbelende keeper de bal niet vast kan houden,, en hoe het kan weet niemand te vertellen maar ineens ligt de bal over de doellijn en hebben onze Toppers een dik verdiende voorsprong genomen, 0 – 1 Dit is een beeld wat we dit seizoen niet vaak hebben mogen meemaken. Door deze stand wijzigt het wedstrijd beeld niet, Asperen is en blijft de betere ploeg en krijg nog diverse grote kansen. Vooral Wietske heeft het op haar heupen, nadat ze al eens het zijnet heeft geraakt heeft ze nu weer geprobeerd om vanaf de achterlijn te scoren maar raakt de zijkant van de paal. Als dan Simone langs de zijlijn oprukt en een niet te missen pass geeft aan Charlene die al bij de 2e paal klaar staat om binnen te tikken, is daar dan toch nog een voetje van de tegenstander die de bal weg trapt…… maar dan wel in het doel, 0 – 2

Aangezien H.S.S.C geen Feyenoord is hoeven de girls niet bang te zijn dat het nog gelijk wordt en kan de overwinning rustig binnen gesleept worden. Als dan de scheidsrechter voor de laatste keer afblaast staat Jurgen al klaar met zijn lege tas om de punten in te stoppen.

Volgende week een derby tegen L.R.C Vr1 op het programma. Komt allen…..

Lieve lezers wederom een verslag van uw Razende Reporter, tot zaterdag.